skifte mellan v36 & v37

God kväll allesammans! Längesen jag skrev här nu men mycket att göra och lite tid ? Nej men jag ha inte orkat och sedan är de så att ha man inte så mycket att göra så blir man slöare med. Idag vaknade jag upp snorig och dan. Inte kul alls och jag är redigt rastlös som de är så orka jag inte alls att vara sjuk. 
 
Idag går jag in i vecka 37 och jag skulle så gärna vilja träffa min lille grabb nu. Men jag vet att de är inte så långt kvar men ändå. Jag vill så gärna träffa honom NU dock är de väl bäst att han får ligga där inne i mig och växer. Vi ha fått gå på två tillväxt ultraljud då han är lite liten för sin tid dock ha de fastställt att han växer i magen på mig i sin takt så han är bara liten. Ett litet pyre. De är så att de hade sagt att om han inte växt längs sin kurva utom började plana ut så skulle de sätta igång mig för han skulle få växa utanför istället dock är min prins stark och växer i magen på egen hand. Han är så duktig. Dock måste jag erkänna att samtidigt som jag blir jätte glad över att han växer som han ska så var jag lite besviken över att inte få träffa honom. Jag är så förväntasfull och full av iver att få träffa honom och umgås med honom. 
Annars ha jag mått fruktansvärt bra den senaste tiden. Ingen smärta i höfter eller rygg. De som är med mig är att jag inte ha orken till allt som jag vill göra, samt att nu ha jag börjat gå på toaletten som alla andra gravida kvinnor går. Jag ha varit lyckligt lottad innan, gått kanske en gång per natt och i någon period ha jag inte gått någon gång på natten men i natt ha jag gått på toa tre gånger tro jag. Dock ha jag slocknat igen direkt efter så skönt för oss. 
 
 
 

Barnets utveckling
Nu väger fostret ungefär 3 kilogram och är cirka 48 centimeter långt, men det skiljer sig mycket mellan olika barn.Fostret tränar sina lungor genom att dra in och trycka ut fostervatten. Lungorna är de sista organen som mognar.

Det h7andlar om för mig då att han är mindre, för två veckor sen vägde pyret ungefär 1800 gram och skulle ha vägt 2300 något sådär liknande. Så mindre är han nu men växer gör han.

I gravidkroppen
Många barn sjunker djupare ner i bäckenet nu och då brukar barnmorskan säga att huvudet har blivit fixerat. Det betyder att barnet har sjunkit ner så långt att huvudet inte går att rucka på utifrån.För många har brösten redan börjat producera råmjölk. Bäckenet är utvidgat. Den allra sista tiden kan gravida få svårt att sova.

 x/ L